The Killer Inside Me

Hoewel ik geen groot liefhebber ben van romantische komedies, liet ik me overhalen om The Killer Inside Me (TKIM) te gaan zien. En ik moet zeggen: ik heb een heerlijke avond gehad. Tegen iedereen die voor het komend weekeinde al een afspraakje met een mevrouw of mijnheer die hij of zij nog niet zo goed kent in de Blackberry heeft staan en die nog zoekt naar een vrolijke, cultureel verantwoorde tijdspassering zou ik willen zeggen: betrek een gezamenlijk bezoek aan deze luchtige rolprent vooral in je overwegingen, want hoofdrolspeler Casey Affleck doet zeker niet onder voor toppers uit het RomKom-genre als Hugh Grant, George Clooney en Tom Hanks. En als je hebt kunnen lachen om het sprankelende spel van actrices als Julia Roberts (die parelende lach!), RenĂ©e Zellweger, Meg Ryan en Angela Jolie, dan zul je zeker ook heerlijk kunnen meeleven met Kate Hudson en Jessica Alba. Met welke projecten TKIM-regisseur Michael Winterbottom zich op dit moment bezighoudt weet ik niet, maar het kan haast niet anders dan dat hij nog heel wat zwijmelavondjes voor ons in petto heeft. Mmm… ik kan niet wachten.

Regisseur: Michael Winterbottom;
Film: The Killer Inside Me;
Eindoordeel: hypocriete rotzooi.